18 Nisan 2008 Cuma

Hollanda dan misafir, ingilizcemin bu kadar iyi ve kötü olduğunu bilmiyordum!

Okul dışından aldığım ilk teknik eğitim, çaıştığım şirketin sadece benim aldığım ve 5 günlük bu eğitime 15000 dolar ödemiş olması beni ve şirketteki herkesi saşırtsada bu yazılımın Türkiye de yoktu, doğal olarak eğitimide yoktu. Hollanda dan Marco ismindeki eğitmen geldi eğitim için. Satın aldığımız yazılım "Telekomünikasyon altyapısı" projelendirme yazılımıydı. Bu yazılımın ortadoğu ve asya eğitmeni is Marco idi.

Eğitimde zorlanacağımı düşünüyordum çünkü ingilizcemi yeterli görmüyordum. Beklediğim gibi olmadı, eğitim çok kolay geçti. Çünkü teknik kelimelerin ve cümle yapılarının çoğunu biliyordum. Belki öğlen yemeklerinde, sohbetlerde ülkesindeki yaşam şartlarından konuşurken zorlanıyordum ama eğitimde karmaşık bir teknik yapıyı anlatırken ya da kitaplar dolusu ingilizce teknik dökümanları incelerken hiç zorluk çekmiyordum. Anladımki günlük konuşma ingilizcesine biraz çalışırsam ingilizce hiç sorun olmayacaktı.

Artık ingilizce benim için sorun değil. Sadece arttırılması gereken bir bilgi bütünü.